|20-10-2017|Door: Caroline Don|B2C: Kent u uw klanten wel?
Kent u uw klanten wel? Het is het niet zo vanzelfsprekend dat u volmondig ‘JA’ antwoord op deze vraag. Als bedrijf hebt u de expertise in huis over uw producten of diensten. U meent te weten welke informatie de klant wil hebben alvorens tot actie over te gaan. Maar is dat wel waar?
Niet helemaal. Hoe brengt u die informatie over? Wanneer komt uw klant in actie? Kennis over uw klant is daarvoor belangrijk. Welke kenmerken kent u van uw klant?
Leeftijd, geslacht, opleiding, sociale en culturele achtergrond zijn onder meer belangrijke aspecten voor het maken van een goed klantenprofiel. Maar het is ook belangrijk te weten hoe uw klant zijn informatie het liefst over uw product of dienst het ontvangt.
Stel, u verkoopt koffiemachines in het duurdere segment voor particulieren (van 750 - > 4.000 Euro). U heeft een nieuw model koffiemachine op uw website en wil die extra onder de aandacht brengen bij uw klanten.
U zorgt voor foto’s van de koffiemachine en een uitgebreide (technische) specificaties van het apparaat. Maar dat is niet genoeg. Uw klant wil weten waarom deze koffiemachine de juiste keuze is. De informatie die u biedt raakt niet de juiste snaar.
De klant mijmert over de lekkere sterke espresso’s, de heerlijke schuimlaag op de cappuccino en de perfecte latte macchiato. De koffiemachine moet er ook aantrekkelijk uitzien en makkelijk bedienbaar. Kortom, uw klant heeft meer oog voor de beleving dan droge specificaties.
Uw klant komt waarschijnlijk eerder tot een ‘call to action’ als u hem op uw website uitnodigt voor een demonstratie in uw winkel. Dat moet u dat wel eerst op uw website laten weten!
In uw winkel kan de klant dan zelf alle koffie mogelijkheden proeven en ruiken. Het bedieningsgemak van de koffiemachine ervaren. De klant geniet van de koffie en uw aandacht.
En dan komt de tweede ‘call to action’:
Bij aankoop van de koffiemachine biedt u een gratis pakket koffiebonen of een melkschuimer aan.
Grote kans dat de klant uw winkel verlaat met uw koffiemachine!
Doncee Copywriting helpt u graag met aantrekkelijke teksten voor uw website, brochures, nieuwbrieven en andere tekstuitingen. Voor een succesvolle 'call to action'!
Terug naar de Blog pagina